Občanská poradna Rumburk + kontaktní místo Šluknov-do 31.12.2019
Registrovaná sociální služba: ano
Druh služby: § 37 odstavec 3 Odborné sociální poradenství
Zařízení: sociální poradny
Popis služby: Občanská poradna Rumburk poskytuje tyto sociální služby:
Základní sociální poradenství v rozsahu těchto úkonů:
a) poskytnutí informace směřující k řešení nepříznivé sociální situace prostřednictvím sociální služby,
b) poskytnutí informace o možnostech výběru druhu sociálních služeb podle potřeb osob a o jiných formách pomoci, například o dávkách pomoci v hmotné nouzi a dávkách sociální péče,
c) poskytnutí informace o základních právech a povinnostech osoby, zejména v souvislosti s poskytováním sociálních služeb, a o možnostech využívání běžně dostupných zdrojů pro zabránění sociálního vyloučení a zabránění vzniku závislosti na sociální službě,
d) poskytnutí informace o možnostech podpory členů rodiny v případech, kdy se spolupodílejí na péči o osobu.
Odborné sociální poradenství v rozsahu těchto úkonů:
a) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím: zprostředkování navazujících služeb,
b) sociálně terapeutické činnosti: poskytnutí poradenství v oblastech orientace v sociálních systémech, práva, psychologie a v oblasti vzdělávání,
c) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
- pomoc při vyřizování běžných záležitostí,
- pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním
prostředím.
Cílová skupina: osoby v nouzi, soc. vyloučené
Popis cílové skupiny: Služba je poskytována všem, kteří se na poradnu obrátí, nachází se v nepříznivé sociální situaci, nedokáží ji řešit vlastními silami nebo se v ní neorientují.
osoby v krizi
Služba určena pro Šluknovsko: ano
Působnost: ChřibskáDolní PodlužíDolní PoustevnaDoubiceHorní PodlužíJiřetín pod JedlovouJiříkovKrásná LípaLipováLobendavaMikulášoviceRumburkRybništěStaré KřečanyŠluknovVarnsdorfVelký ŠenovVilémov
Kapacita zařízení: Kapacita poradny (Rumburk+Šluknov): 1 užvatel v jeden okamžik
Bezbariérovost: ano
Jak se stát uživatelem: Uživatel musí poradnu kontaktovat:
- osobně
- telefonicky
- e-mailem nebo písemně / poštou
Čekací doba: bez čekací doby, přednost mají objednaní uživatelé